čtvrtek 22. května 2014

LG G2 fotí i točí skvěle

Jednou z největších předností smartphonu LG G2, který jsem nedávno recenzoval, je jeho fotoaparát. Fotí i točí skvěle, a tak si zaslouží pečlivě přiblížit, co všechno umí a jaké funkce má.

Vysoké rozlišení
Přední foťák nabízí rozlišení 2,1Mpix, což je na selfie rozhodně dostačující, zadní pak celých 13Mpix. Fotoaparát je na zadní straně umístěn nad tlačítky pro regulování hlasitosti a zapínání či vypínání telefonu. Než jsem si zvykl na neobvyklé umístění těchto tlačítek, tak jsem čočku několikrát zapatlal, po několika týdnech používání už to ale není problém. Zadní tlačítka v případě fotoaparátu mi tak nyní především šetří čas – přidržením spodního tlačítka se totiž ihned spustí fotoaparát, což je praktické, když vytáhnete mobil z kapsy a chcete rychle fotit. V tomto pomáhá rovněž bleskový systém, díky němuž focení naskočí hned.

Vedle vysokého rozlišení je fotoaparát vybaven optickou stabilizaci obrazu (OIS), která zajišťuje menší roztřesenost videí a vyšší ostrost fotografií i za zhoršených světelných podmínek. Světelné podmínky vylepšuje také přisvětlovací dioda se slušným výkonem.

Foťák mě velmi příjemně překvapil, nejlépe ale bude, když se sami podíváte na některé vyfocené snímky nebo začnete sledovat můj Instagram. Nejsem nikterak zkušený fotograf, spíše amatér, který rád občas vyfotí nějakou tu hezkou momentku. To je bezpochyby na fotkách znát, i tak se ale některé snímky celkem povedly. Vše jsem fotil v normálním režimu, fotoaparát přitom nabízí celkem dvanáct různých režimů vhodných pro specifické situace.













Točení HD videí
Vyzkoušel jsem rovněž natáčení videa ve vysokém rozlišení. Při něm lze zapnout funkce, jako je v praxi spíše nepoužitelný Audio Zoom (zaměření se na specifický zdroj zvuku), Tracking Zoom (přiblížení a zvýraznění vybraného předmětu) nebo Dual Recording/Dual Camera, kdy se k záznamu současně používá kromě hlavní i přední kamera, takže natočíte jak sebe, tak někoho nebo něco dalšího.

Z těchto novátorských funkcí se mi nejvíce líbil Tracking Zoom, tedy přiblížení při sledování, které si můžete prohlédnout i na přiloženém videu. Je to příjemná blbinka, která lze použít ve chvílích, kdy se chcete ve videu zaměřit na nějakou konkrétní část. Třeba na tančící lidi :-)

Žádné komentáře: